Doporučili | Dětský domov Ústí nad Labem |
---|---|
V kategorii | Vztahy |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | úmrtí blízkého člověka, příroda, přátelství, mezilidské vztahy, fantazie |
Štítky uživatelů | zima, hra |
V malé vsi žili byli chlapeček a holčička. Holčička měla růžové tvářičky a říkali jí Gerda, byla z velmi bohaté rodiny. Když se naproti nastěhovali lidé a měli chlapečka a ten měl kudrnaté vlásky, říkali mu Kay. Rodiče mu zemřeli a Kay vyrůstal sám s Gerdou. Gerdě také umřela maminka - zahubila ji Sněhová Královna. Gerda s Kayem vyrůstali a četli si knížky o zvířátkách a o kytičkách. Gerda měla jen tatínka a služku Rositu. Jednou Gerdu Kay pobídl: "Gerdičko, pojď si se mnou zabruslit na led. Je zima a tu já mám rád." A tak šli. Gerda neuměla bruslit, a tak se to naučila. Kay s Gerdou se měli rádi, ale jen do okamžiku, co cosi spadlo Kayovi do oka. Nejdřív ho to píchlo, pak ho to nebolelo. A pak začal být na Gerdu zlý. Gerdička se rozplakala, ale Kaye měla ráda a tak ho k sobě pozvala a chtěla, aby si s ní prohlížel obrázkové knížky. Jenže Kay ji odbyl: "Vždyť to je pro mimina, ha ha ha." To už Gerda nesnesla a Kay odešel. Byla noc a začal padat sníh.... "Sněhová královna," volali dospělí lidé. Pro koho si asi jde. A všichni se rozutíkali. Dál to někteří znají a nebo ne? Tak si to někde přečtěte, třeba v knihovně...
Byl jednou jeden zlý duch, přímo ďábel, a ten vyčaroval zlé kouzelné zrcadlo. Každý, kdo se do toho zrcadla podíval, byl mnohem ošklivější než ve skutečnosti. Zlý duch měl svou vlastní čarodějnickou školu. Tam se všem žákům zrcadlo líbilo. Jednoho dne se rozhodli, že zlé zrcadlo budou nastavovat nejen lidem na zemi, ale také andělům a Pánubohu na nebesích. Pevně uchytili zrcadlo a vydali se k nebíčku. Pojednou se jim zrcadlo začalo třásti v rukou, vyklouzlo jim a spadlo na zem. Roztříštilo se na tisíc malinkatých kousků a způsobilo mnoho zklamání. Nepatrné kousíčky zrcadla se dostaly lidem do očí a brýlí, a to potom bylo neštěstí!
Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá to sekce Pohádkoterapie.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.
Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí.
Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:
Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):
Další možnosti (pro starší děti):