Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Strachy a fobie |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Předškolní věk (do 6 let) |
Štítky redakce | zvířata, strach, přátelství, odvaha, dobrodružství, děti |
Štítky uživatelů | Pomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu. |
Příběh je vystavěný na známých příhodách Medvídka Pú a jeho kamarádů s moderními ilustracemi Walta Disneyho. Vydání z roku 2008 obsahuje tři kapitoly, tři samostatné příhody s příznačnými názvy – Nevzdávej se předem, Všude dobře, doma nejlépe a Všechno se dá napravit. Vhodnou následnou diskuzí a zpracováním knihy tak lze díky zážitkům oblíbených dětských hrdinů posílit sebevědomí tomu, kdo se bojí vlastního selhání, anebo si díky druhému příběhu můžete vyprávět o tom, co je dobrého na vašem vlastním „doma“. Ve třetím příběhu se jistě najdou ti, kteří hází flintu do žita při prvním neúspěchu a možná napříště zkusí, stejně jako Prasátko, obrátit situaci naruby a z původně nepovedeného záměru získat senzaci, originál a velkou legraci. Hrdiny tří příběhů jsou dva nejmenší ze Stokorcového lesa, Prasátko a malý Klokánek, s nimiž se děti jistě hravě ztotožní.
Ve Stokorcovém lese bylo živo. Všichni se připravovali na Velký závod. Jen Prasátko, které se závodění bálo, se rozhodlo, že ten den místo Velkého závodu bude mít Velké prádlo.
Pú pomáhal Prasátku věšet prostěradla. Foukal silní vítr a náhlé poryvy zvedaly prostěradla nahoru.
Když vítr utichl a všechna prostěradla visela na šňůře, Pú se s kamarádem rozloučil.
„Musím se připravit na závod,“ vysvětlil.
Po jeho odchodu Prasátko napadlo: „Co kdybych to zkusilo taky? Bylo by škoda zmeškat zábavu s kamarády.“
A rozhodlo se, že si vyrobí vozík.
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.
Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, děti předškolní či mladšího školního věku (cca do 7 let) mívají někdy problém příběh převyprávět. To je zcela normální, a proto je vhodné mu pomoci návodnými otázkami, na které však již neodpovídejte za něj.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:
1. část knihy: Nikdy se nevzdávej předem.
2. část knihy: Všude dobře, doma nejlépe.
3. část knihy: Když se ti něco nepovede, nic si z toho nedělej, všechno se dá napravit.