Pohádky o zvířátkách

Obálka knihy Pohádky o zvířátkách - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

Název: Pohádky o zvířátkách

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Adaptací Ezopovových bajek vyšla již celá řada. I v této knize se objevují mnohé známé klasické bajky, vedle nich ale i řada neznámých, či patrně zcela nových. Příběhy jsou většinou velmi krátké, což je vhodné pro malé děti, které ještě nezvládnou dlouhé soustředění, anebo pro unavené rodiče, které nechtějí před spaním číst desetistránkové pohádky. Zvířecí říše a její obyvatelé jsou pro děti vždy atraktivními a blízkými hrdiny, na čtené příběhy se dá následně krásně navázat na procházce přírodou, anebo při návštěvě zoologické zahrady. Poučení z příběhu je vždy na konci jasně formulováno, což je pro malé děti vítanou nápovědou.


Ukázka z knihy

Na lávce přes potok se potkaly dvě kozy. Lávka ale byla jen tak široká, že po ní mohla pohodlně přejít pouze jedna koza, pro obě dvě už byla úzká.
- Zpátky, zpátky! – řekla jedna z nich.
- Já jsem starší, já mám předost! Vrať se ty! – na to ta druhá.
- Já jsem vkročila na lávku první!
Ani jedna z nich nechtěla ustoupit. A tak se proti sobě rozběhly. A protože byla lávka kluzká a ještě do sebe i pořádně vrazily, spadly obě do vody.

Pohádky o zvířátkách. 1. vyd. Praha : Svojtka & Co., 2004. 96 s. ISBN 80-7237-445-1.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.

U těchto kratších příběhů je vhodné najít si po čtení ještě chvíli času na jejich zpracování, byť už by šlo jen o nakreslení obrázku. Zvířátka si též můžete vyhledat v encyklopedii a přečíst si o nich další zajímavosti, anebo si s nimi pohrát, máte-li je doma jako hračky. V takovém případě si můžete zahrát i celý příběh. Narazíte-li kdykoli na situaci, jež byla v příběhu zmíněna, neváhejte ji dítěti připomenout (vidíš, ten chlapeček se teď trošku chová jako náš páv z knížky, viď…můžeme mu nějak pomoci? ...)

Debatě o knize předchází malá příprava:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

  • Tvrdohlavé kozy: Proč ani jedna koza nechtěla ustoupit? Která myslíš, že měla právo jít první?
  • Dalo se nějak zabránit tomu, aby spadly kozy do vody?
  • Koza a liška: Stalo se ti už taky, že tě někdo napálil?
  • Ješitný páv a jeřáb: Líbilo se ti, jak se k jeřábovi choval páv? Myslíš, že jeřáb byl nakonec lepší?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás