Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Výchova a zlozvyky |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Starší školní věk (11-15 let) |
Štítky redakce | zlozvyky, výchova, mezilidské vztahy, humor, děti |
Štítky uživatelů | Audioknihy |
Pohádky pro neposlušné děti jsou rozhodně určeny dětem staršího školního věku, čili dětem starším alespoň 8 let, neboť jsou výrazně založeny na nadsázce, nejsou tradičně mravokárné a pro menší děti by mohly být některé příběhy i strašidelné. Zato starší děti si jistě užijí spoustu legrace, a to právě pro výše zmíněné kvality. Většina z dětí na svůj zlozvyk doplatí, ale mnohdy velmi netradičním způsobem. Zpravidla nedojde k jejich vyléčení, ale naopak k izolaci a ponechání svému osudu. Bravurním způsobem namluvila tyto pohádky Aňa Geislerová, kombinace knihy a audio verze je v tomto případě velmi doporučena!
Kapitoly knihy:
O Věrce, která se dloubala v nose. O Frantíkovi, který dělal všechno naopak. O Anče, která se nemyla a smrděla. O Bětce, které bylo všechno k smíchu. O zapomnětlivém Martinovi. O Pavlíkovi a zrmzlině. O Lakomé Dorotce. O Lidce, která stále žalovala. O Dušanovi, který stále brblal a odmlouval.
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.
Tyto pohádky jsou velmi specifické a zaslouží si dostatečně dramatický přednes a především, snad více než ostatní běžné příběhy, následnou diskuzi a zpracování.
Debatě o knize předchází malá příprava:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:
O Věrce, která se dloubala v nose:
Ostatní příběhy lze rozebrat podobným způsobem s otázkami přímo k příběhu: